Wednesday, July 25, 2007

رحلة الى الطبيعه الساحرة

انا عارفه اني اتأخرت كتير جدا
وظروف النت اللي هتجبلي شلل رباعي مسمحتليش بالاعتذار عن التأخير
فبعتذر ليكم دلوقتي
سافرت 3 ايام الساحل الشمالي
حيث الهواء النقي المناظر الطبيعيه اللي بجد تجنن والهدوء والاستجمام
كانو 3 ايام من اجمل ايام حياتي .. كفاية اني غيرت جو
احساس جميل اوي اني اقعد قدام البحرفي ساعة مغربية والجو الجميل اتأمل فيه
واتفرج على كل موجه وهي جايه تخبط على الشط
وعلى منظر غروب الشمس على البحر
ياااااااااااااه بجد جنان
هسيبكم تتفرجو على الصور وتحكموا بنفسكم












كان عندي استعداد امشي ورا الشمس واكمل تصوير
بس ياريتني كنت اقدر
وكمان شكل الموج وهو بيحضن الصخور الخضراء الموجوده على الشط


ولا منظر ضوء القمر بيلمع على المية
سبحان الله على الجمال ... كان نفسي اصوره بس للاسف معرفتش

اكيد لما تقعد يوم واحد بتشوف كل المناظر الجميلة دي لازم ترتاح نفسيا
الجو الجميل الهادي ده بيساعد على التفكير بكل هدوء
ان لم يكن بيخليك مش بتفكر في حاجه اصلا غير في كل الجمال اللي قدامك
وتنسى كل حاجه حتى الوقت
وتستمتع بكل لحظه بتشوف فيها الطبيعه الساحرة دي
...سبحان الله

10 comments:

Anonymous said...

ياااااااااااااااااابختك ياعم
رحت غيرت جو وصيفت واحنا هنا متبقلظين من حر القاهره وبلوة شمسها
ماشي
اه على فكره
حفلة أيامنا الحلوه يوم 27 يوليو الساعه 8:30 فى ساقية الصاوى
اكبر تجمع بلوجرى اوعى يفوتكو
Blogger Radio Station

MaMaDo said...

بجد البلوج جميله اوى

و شكل الصور حلو اوى
انا برده كده فى النخيل
مكنش انام قبل ما اشوف الشروق
بجد منزل شروق او غروب الشمس دا جامد اوى

سبحان الله

و حمد لله على السلامه

S H A H said...

بجد الصور تحفة و حمدالله على السلامة يا قمر

نفسي كدة اخود اجازة زي دي بجد

مدونتك حلوة و تصميمها جميل بجد

O S A M A said...

يمكن كتير مننا بيسافر ويشوف المناظر دى..بس بجد مش كتير بيعرف يشوووفها زيك كده..شفتيها كووويس اوى فعرفتى تاخدى صوررر متتنسيش..
شكرا على الصور..وانا لسه بتجول في مدونتك..سلامى لكى

اعشق فى الليل ضوء القمر said...

الجميل فى الموضوع إنك إستمتعتى بالراحه وألجمل لم تنسينا
فاصور جميله
راحه سعيده

rack-yourminds said...

حمدالله علي السلامه

فعلا مناظر جميله

اوعدنا يارب برحله كده الواحد يريح اعصابه هههه

تحياتي ليكي

mohand said...

السلام عليكم
اخيرا ظهرتي تاني
انتي كل شوية يا تسافري يا تمتحني
مقضياها اجازات من البلوج
------------
علي فكره لو كنتي مشيتي ورا الشمس مكنتيش هتصوري حاجه لانه للاسف كنتي هتصوري نفس المناظر
-----------
البحر جماله في الغضب والثورة والجمال
تحياتي

Anonymous said...

awln 7amd llah 3la slamtk ya 2mar
thanyn wasf w el swr raw3a ya rab tkony enbasty w ydom el 27sas el hady da m3aky 3la tol
33o2blna lma no3d kam yom fy el hdo2 da
some one

ضـوء الـقـمر said...

وينكي
بسيطة جدا روحي صيفي وسيبي القاهرة تولع بالحر :D

===========================

mamado
نورتني بأول زيارة :)
الله يسلمك
واضح ان غروب وشروق الشمس ليهم اثر على ناس كتير مش عليا انا بس
سبحان الله

===========================

شاه
الله يسلمك
يارب تاخد اجازة زي ان شاء الله وترجع تحكيلنا بردو

===========================

اسامه
اولا كده ازيك يا اسامه :)
ميرسي عالكومنت الحلو ده
ويارب تكون المدونة عجبتك

===========================

اعشق في الليل ضوء القمر
طبعا وانا اقدر انساكم
تحياتي

============================

wahed
الله يسلمك:)
اومال لو كنت شوفت الصور دي بس عالطبيعه كنت هتقول ايه :D
يارب اوعدك

============================
مهند
والله يا مهند انا كمان زهقت كل شويه اجازات اجازات كده بس دي كانت ارحم من اجازة الامتحانات واكيد الفرق واضح يعني :D
كنت عاوزة امشي ورا الشمس عشان مكنتش عاوزة المنظر الرائع ده يختفي
تحياتي

============================

some one
وحشاني على فكرة :)
ميرسي على الدعوة الحلوة يا جميله
ويارب تقضي اجازة احلى من الي انا قضيتها :)

BaSsMa said...

هللو ياقمر
انا كمان كنت مسافرة كم يوم الى شاطئ جميل جدا ومنظر البحر مع الهواء المنعش يرد الروح
بس طلعو مني لما رجعت مع كم الحرارة الي لقيته بيرحب بيا لدرجة ان اصبت بزكام ولسا بعاني منه
بس يابنتي انتي شكلك فضلتي بتصوري الشمس لحد مانزلت المية
الحمدلله اني مانزلتيش وراها
:p
يارب تكوني انبسطتي