Wednesday, December 26, 2007

... أواخر الشتا


كنا في اواخر الشتا قبل اللي فات

زي اليومين دول عشنا مع بعض حكايات

انا كنت لما احب اتونس معاه

انا كنت باخد بعضي واروحله من سكات

والناس في عز البرد يجروا يستخبوا

وانا كنت بجري واخبي نفسي قوام في قلبه

ولحد لما الليل يليل ببقه جمبه

وافضل في عز البرد وياه بالساعات

على سهوة ليه الدنيا بعد ما عشمتنا

وعيشتنا شوية رجعت موتتنا

والدنيا من يوميها يا قلبي عودتنا

لما بتدي حاجات قوام تاخد حاجات

وسط الشوارع ناس كتيرة مروحين

والناس يا قلبي هم هم وهو فين

وانا ماشيه بتلفت وبسأل كل يوم

بيعمل ايه دلوقتي وبيحلم بمين

والناس في عز البرد يجروا يستخبوا

وانا كنت بجري واخبي نفسي قوام في قلبه

ولحد لما الليل يليل ببقه جمبه

وافضل في عز البرد وياه بالساعات
-----------------------------
كلمات: نادر عبدالله
ألحان: تامر علي
غناء: اليسا

9 comments:

rack-yourminds said...

سيدتي هي الدنيا كده فيها فراق وحزن ودموع ,عشان كده هي اسمها دنيا

بوست جميل ورقيق وحزين كمان

تحياتي وسلامي ليكي

Anonymous said...

فعلا اغنية فيها مشاعر عالية جدا وبعدين اية الناس الى بتدخل تكتب وتمشى من غير ماتسلم دى

Anonymous said...

فعلا اغنية فيها مشاعر عالية جدا وبعدين اية الناس الى بتدخل تكتب وتمشى من غير ماتسلم دى

mohand said...

السلام عليكم

احترمت المستمع فاحترمها
تحياتي

شريف طلال said...

الله
واللهى بدون مجامله كلام حلو اوى
انا حسيت انك بتتكلمى عنى
ههههههههههههه
بجد عجبنى استمرى فى الأشعااااااار
تحياتى أوى

Anonymous said...

العزيزه ضوء القمر

كلمات روعه و لا احلي و اليسا بتؤدي الأغنيه بشكل يجنن

فعلا اجمل اغنيه سمعتها علي مطلع السنه الجديده

تحياتي علي روعه اختيارك

Amr Ahmed said...

اليسا ابدعت فعلا

هههههههههههههه

انا اصلا مشغل الشريط وانا بعلق

واللهبالصدفة الاغنية اشتغلت مع الاغنية اللي في البلوج

صدفة غريبة

Yassmina said...

ليا ذكريات كتيرة قوي من الاغنية دي
اختيار هايل
تسلم ايدك

šσяšαяαα said...

اواخر الشتا لسا ماجتش
احنا لسا بنقول ياهادى:))

اغنية جميلة جدااا
تسلمى ياقمورتى

وكل سنة وانتى طيبة


__??_??
_??___??
_??___??_________????
_??___??_______??___???? H
_??__??_______?___??___??
__??__?______?__??__???__?? A
___??__?____?__??_____??__?_____
____??_??__??_??________??
____??___??__??
___?___________? P
__?_____________?
_?____?_____?____? P
_?____/___@__\\___?
_?____\\__/?\\__/___? Y
___?_____W_____?
_____??_____??
_______????? NEW
YEAR 2008